שולחני או נייד? כך תבחרו מכשיר אידוי שיתאים עבורכם


ישנם סוגים רבים של מכשירי אידוי המגיעים בגדלים ובטכנולוגיות אידוי שונות ומקשים על הבחירה בעת הרכישה. קנאליסט בדק את ההבדלים העיקריים בין הסוגים השונים כדי שתוכלו לדעת יותר טוב איך לבחור מכשיר אידוי.

הכמות העצומה של מכשירי האידוי שקיימת בשוק עשויה להקשות על החיפוש אחר המכשיר המתאים, ולכן מקובל לסווג את מכשירי האידוי ל-3 קטגוריות עיקריות: שולחני, נייד ועט.

אידוי התפרחות מתבצע באמצעות 2 שיטות אידוי עיקריות – מגע ישיר של גוף החימום עם הפרח (Conduction) או הולכת אוויר חם דרך התפרחות (Convection), ולכל שיטה היתרונות שלה.

 

מכשיר אידוי שולחני

מכשירי אידוי שולחני הוא יחידת בקרת טמפרטורה נייחת הדורשת משטח יציב שעליו המוצר צריך להיות מונח. מכשירי אידוי אלו מגיעים במגוון סוגים וגדלים וכולם כוללים ארבעה מאפיינים עיקריים:

  1. צג טמפרטורה לוויסות הטמפרטורה
  2. אלמנט חימום המחמם את התפרחת או המיצוי
  3. תא חימום בו שמים את התפרחת או המיצוי
  4. פיה לשאיפה או שקית אגירה

לחלק מהמוצרים בשוק יש שקית אדים אותה ניתן לשלוף מהמכשיר לפני השאיפה, בעוד שבמוצרים אחרים שואפים את האדים באמצעות פייה של צינור המחובר לתא החימום. חשוב לדעת, מכשירי אידוי שולחניים משמשים לאידוי תפרחות קנאביס ולא למיצויים או שמן.

שיטת אידוי: הולכת אוויר חם (Convection)

 

מכשיר אידוי נייד

מכשיר אידוי נייד הוא מוצר קטן ודיסקרטי הפועל באופן דומה למכשיר אידוי שולחני ומתאים לכיס או לתיק קטן. הוא כולל תא למילוי קנאביס, גוף חימום וסוללה. זוהי הקטגוריה הנפוצה ביותר בקרב מטופלי קנאביס רפואי מכיוון שהיא משלבת בין נוחות נשיאה, הפעלה פשוטה וסוללה מספקת.

מכשירי האידוי הניידים מופעלים ונשלטים באמצעות כפתורים על המכשיר, לחלקם יש יישומון שמאפשר שליטה וניתוח נתוני שימוש. הסוללה שמחממת ומאדה את התפרחת או המיצוי הנמצאים בתא עד לטמפרטורת האידוי הרצויה.

מכשירי אידוי ניידים רבים מתאימים לאידוי תפרחות גרוסות, אך בחלקם אפשר לצרוך גם מיצוי. שימו לב, שמן קנאביס רפואי הנמכר בבתי המרקחת אינו מתאים לאידוי.

שיטת אידוי: הולכת אוויר חם (Convection) ומגע ישיר (Conduction) בהתאם לסוג המכשיר.

 

עט אידוי

עט לאידוי קנאביס הוא מכשיר נייד בעל עיצוב הקומפקטי הדומה בצורתו לעט כתיבה. עטי אידוי מורכבים משני חלקים: סוללה ומחסנית.

סוללה  – הסוללה היא גוף ועיקר המוצר והוא זה שיקבע את זמן השימוש שלכם במכשיר. מכשירי אידוי בצורת עט מכילים סוללה מוגבלת ביחס למכשירי אידוי ניידים גדולים יותר.

מחסנית  – מחסנית המכשיר מכילה את הפיה, תא האחסון וגוף חימום, והיא מופעלת בלחיצה על הסוללה. את תא המחסנית ממלאים בתפרחות או במיצוי. לרוב התא קטן ומספק שימוש קצר במיוחד לפני שצריך למלא אותו שוב.

לפני שאתם רוכשים עט אידוי, זכרו שהעט הנכון חייב להתאים לשגרת צריכת הקנאביס שלכם ביומיום. למעשה, הקיבולת וסוג הסוללה יכתיבו את זמן החימום של המכשיר ואת הזמן שתוכלו להשתמש בו בין טעינות.

שיטת אידוי: מגע ישיר (Conduction)

 

הקפידו לרכוש מכשירי אידוי של מותגים מוכרים בחנויות המתמחות בכך או בבתי מרקחת.

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן