החזקים שבחזקים: עשרת תפרחות T20\C4 המובילות לחודש יולי

תפרחות T20\C4 המובילותמתלבטים לגבי תפרחת ה-T20\C4 שלכם? הגיע הזמן לעשות קצת סדר בקטגוריה. סקירת הזנים המדורגים במקומות הגבוהים ביותר עד עתה מבין תפרחות ה-T20\C4 עתירות ה-THC.

1.8.2020

בסקירה שלפניכם צירפנו רשימה מפורטת של עשרת הזנים המובילים בקטגוריה T20/C4: השמות, המקורות הגנטיים והגאוגרפיים, ההשפעות, הטעמים והארומות, היצרנים והמחירים של תפרחות ה-THC הטובות ביותר בשוק הישראלי. הדירוג מתבצע על בסיס חוות דעת וביקושים בפלטפורמת ההזמנות של קנאליסט. נשאר רק לשאול מה הזן שלכם?

למצוא זן זו משימה לא פשוטה; שוק הקנאביס הרפואי בישראל יכול לבלבל מתחילים ומנוסים כאחד לנוכח כניסתם הקבועה של ספקים וזנים חדשים מהארץ ומחוץ לה. מחירים משתנים, זמינות זנים כללית ואזורית, משלוחים או אפשרויות אספקה אזוריות ועוד. כדי להקל על החיפוש ולהציע אפשרויות מומלצות למטופלים בתפרחות קנאביס T20\C4, ריכזנו לפניכם את רשימת עשרת המובילים בקנאליסט:

1. אמרלד (סאטיבה) | סדרת BCANN – בזלת | 274 ₪

תפרחות קנאביס רפואי T20/C4 - BCANN אמרלד (סאטיבה)

את החמישייה המובילה פותח מתמודד מסדרת המוצרי של בזלת BCANN: אמרלד, סאטיבה בעלת טעמים לימוניים – אורניים שמגיעה לישראל מאורוגוואי הרחוקה, שם היא מיוצרת על ידי חברת פוטמר (Fotmer) המתפעלת מתקני גידול, עיבוד ואריזה מתקדמים העומדים בסטנדרט EU-GMP. מטופלים מדווחים על ריחות וטעמים משכרים ועוצמת השפעה חזקה.

 

2. גורילה גלו – תטא (אינדיקה) | טילריי – קנדוק | 279 ₪

תטא, שמוכר גם בתור גורילה גלו (GG4 – Gorilla Glue 4)  אהוב במיוחד בקרב צרכני פנאי וזכה בפרסים יוקרתיים בשנים האחרונות. אינדיקה זו נחשקת במיוחד בזכות עוצמת ההשפעה הייחודית שלה.

הזן משרה רוגע, מסייע להקלה על כאבים ועוזר לשינה רגועה. יחד עם זאת, עוצמת ההשפעה לא מפריעה לזן להתאים גם לטיפול בחרדות. מטופלים מדווחים על ארומה עשירה בטעמים חריפים ומתקתקים.

 

3. כרמל (היברידי) | פארמוקן | 239 ₪

תפרחות זן כרמל - פארמוקן

ההיברידי המובהק הראשון ברשימה עם חלוקה שווה בין סאטיבה לאינדיקה והמתמודד הכמעט יחיד מבית פארמוקן בקטגוריה: הכירו את כרמל. אם עוד לא התנסיתם, כרמל הוא זן פופולרי מאוד בעל השפעה מעוררת, עוזר לריכוז, מפיג לחץ ומגביר תיאבון.

הוא עוזר עם בעיות במערכת העיכול (כולל קרוהן) ותשישות ומטופלים מנוסים מדווחים שהבנייה של הזן ההיברידי נעשתה בצורה טובה מאוד, ומורגשים החלקים הטובים ביותר מהאינדיקה והסאטיבה של זני המקור. הגימור הסופי של התפרחות (טרימינג) הוא מהאיכותיים ביותר בישראל. זן זה קיים גם במינון T15/C3.

 

4. סיגמא (סאטיבה) | טילריי – קנדוק | 279 ₪

קנדוק מכניסה עוד מתמודד למקום ברשימה: סיגמא, זן היברידי עם נוכחות סאטיבה דומיננטית (70%). זן המקור שלו, פרפל דוג באד (Purple Dog Bud) מפורסם ונחשק מאוד בסצנת הקנאביס הרפואי בארה”ב.

סיגמא בעל השפעה ארוכת טווח, מרומם רוח ומסייע להקלה על כאבים כרוניים. מטופלים מדווחים על ארומת דיזל ייחודית לתפרחת. שיווק הזן בישראל הנו הישג ייחודי של קנדוק וענקית הקנאביס הקנדית טילריי (Tilray).

 

5. אתרוג (סאטיבה היברידי) | שיח | 249 ₪

תפרחות קנאביס – ניצן T20/C4 תכלת (סאטיבה)

אתרוג הוא שחקן חוץ מיובא גם כן, אבל הפעם מבית מקבוצת שיח. הזן נקרא במקור Citrique והוא מיוצר על ידי חברת זנאביס (Zenabis) הקנדית במתקני אינדור (גידול פנים) וחממות מתקדמות. הזן אמנם היברידי בהשפעתו, אך יש לו נטייה קלה לסאטיבה והוא מאופיין בטעמים וארומה לימוניים מאוד עם נגיעות דיזל.

 

6. ג’ין גאי (סאטיבה) | חברת 7ACRES – שאיפה לחיים | 289 ₪

ממשיכים את הרשימה עם ארומת מייפל קלה: ג’ין גאי. סיבת ההצלחה של ג’ין גאי נובעת בין היתר מזן המקור שלו: ווייט ווידו (White Widow) המוכר. להבדיל מזן המקור, לג’ין גאי יש השפעה מוחית חזקה יותר וטעם חמצמץ-לימוני יותר. ג’ין גאי מוצלח מאוד בקרב חולי סרטן ופיברומיאלגיה מסביב לעולם. תפרחות הקנאביס מיובאות מקנדה ממתקני הגידול המתקדמים של חברת 7ACRES, ומשווקות תחת המותג טרו-ורה (Truverra) על ידי בול פארמה.

 

7. תל אביב (סאטיבה) | חברת IMC קנאביס | 199 ₪

תפרחות קנאביס תל אביב סאטיבה T20C4

 

הזן היחיד של IMC המופיע בדירוג קנאביס T20\C4 נקרא תל אביב. כמו העיר, כך גם הזן: סאטיבה עירנית, קצבית, מעוררת ודומיננטית. משרה יצירתיות ועוזרת לבעיות אכילה ותחושות עייפות. הזן מתהדר בפרחים בגודל בינוני, ומטופלים רבים מדווחים על שביעות רצון גבוה מהטעם המתקתק – חמצמץ וההשפעה של הזן. הזן שייך לחברת IMC שפועלת משנת 2008 בישראל, ופיתחה עוד טרם הרפורמה גנטיקות פופולריות בשוק הקנאביס הרפואי בישראל.

 

8. קנרית (סאטיבה) |  קאן 10 (שיח) | 239 ₪

תפרחות קנרית T20/C4 סאטיבה

קנרית הוא זן סאטיבה בעל טעמים חריפים-אדמתיים שגדל בחוות של חברת שיח המחזיקה במניות קאן 10. זן המקור הוא תכלת המפורסם של שיח, ובדומה אליו מטופלים מדווחים התאמה טובה מאוד לשעות היום והקלה משמעותית בכאבים בכל הגוף. מעבר לאיכותו הגבוהה, יש לזן נקודת כוח נוספת והיא האחידות בין התפרחות לאורך זמן אל מול המתחרים האחרים בקטגוריה בשוק הקנאביס הרפואי בישראל.

 

9. אופל (אינדיקה) | סדרת BCANN – בזלת |  274 ₪

אופל הוא זן שנוצר על ידי הכלאה בין שני אב-זנים קלאסיים ומוכרים מאוד: ווייט-ווידו (White Widdow) המפורסם וקוש (Kush), זן מרכזי שמרכיב חלק ניכר מגנטיקות הקנאביס בשוק בשני העשורים האחרונים. בנוגע לאופל מטופלים מדווחים על טעמי עוגיות עדינים, והשפעה חיובית מאוד על כאבי שרירים ושינה – מה שהופך אותו אינדיקה מומלצת מאוד. אופל משווק על ידי קבוצת בזלת לאחר שמיובא מפורטוגל, והוא הפורטוגלי היחיד שהגיע לרשימה זו.

 

10. תכלת (סאטיבה) | שיח | 249 ₪

תפרחות קנאביס – ניצן T20/C4 תכלת (סאטיבה)

את תכלת מייצגות תפרחות בגודל בינוני בעלות ריח עמוק ועוצמתי. הארומה היא של אדמה טריה ותבלינים משובחים עם נגיעות של אגוז מוסקט וארל גריי. מטופלים מדווחים על השפעה עדינה שמאפשרת שימוש במהלך היום. מטופלים שמנוסים עם הזנים של שיח מעידים שזן זה הוא רק כינוי חדש לזן מוצלח מאוד של שיח שהיה קיים לפני הרפורמה ונקרא “טיל תכלת”. זני המקור של התכלת הם Skunk ו-Sharks Breath של DNA, חברת גנטיקת קנאביס מצליחה מאוד שפועלת במספר רב של תחומים מסביב לעולם ונושאת מתחת לחגורה שלה הצלחות רבות.

הערה: זנים נוספים שיובאו ונארזו באותה אריזה יצרו בלבול בין המוצרים אך ניתן לבדוק זאת באמצעות מספרי האצווה.

 

חביב הקהל:

צונאמי (אינדיקה) | חברת HEXO – קנדה | 289 ₪

קשה שלא לשמוע על הזן שכבש את טרום-הקיץ הישראלי בסערה – צונאמי. הזן הינו שחקן חוץ מיובא מקנדה על ידי בול פארמה. צונאמי גודל במתקנים של HEXO בו הם גם פיתחו את הגנטיקה הייחודית לצונאמי. מטופלים מדווחים על סיוע בנדודי שינה והקלה על כאבים כרוניים, וכמו כן על טעמי פירות יער מתוקים מיוחדים הנובעים מהטרפנים הייחודיים לגנטיקה שלו.


בסיכומו של דבר, החל מהתחתית וככל שמתקדמים למעלה ברשימת תפרחות קנאביס T20\C4 המובילות, מרגישים יותר ויותר ניחוחות של חוץ לארץ ושל קנדה בפרט. הזנים המיובאים מקנדה, פורטוגל ואורוגוואי  התיישבו בנוחות רבה בשוק הקנאביס הישראלי והם מככבים כאן יחד עם כמה מקומיים ותיקים שטרם איבדו את קסמם. זנים אלו עברו את האתגרים הרבים וזינקו מעל מגבלות הרפורמות השונות בתצורות כאלה ואחרות. הטעמים השולטים בחך בישראל הם המתוקים והחמוצים, עם קצת גוונים חריפים פה ושם – פלטת טעמים ים תיכונית טריה ואמיצה, ממש כמו במטבח.

 

עוד נקודה שראוי לציין היא הבולטות של קבוצת שיח וקנדוק ברשימה. דבר זה כנראה מעיד על מידת תשומת הלב המוגברת שחברות אלה משקיעות באיכות המוצרים שלהם. לעומת זאת, חביב הקהל ועוד רבים ברשימה עצמה מזכירים לנו את מצב שוק הקנאביס הרפואי הגלובלי כרגע. קנדה היא יצרנית הקנאביס הרפואי המובילה בעולם, ואולי המבט שלנו צריך לרדת מהתוצרת הישראלית לכשעצמה ולהתמקד כאמור בקנאביס רפואי מיובא ושיתופי פעולה מיוחדים, אם המטרה היא קנאביס רפואי איכותי ואחיד.

בשורה התחתונה

ההיברידי המומלץ ביותר הוא אתרוג של שיח, או CItrique בשמו המקורי. האינדיקה המומלצת ביותר היא תטא של קנדוק, שהיא בעצם הגורילה גלו (Gorilla Glue) המפורסם. הסאטיבה המומלצת ביותר: אמרלד של BCANN שמגיע אלינו מאורוגוואי, או הסיגמא של שיח שמוכר בארה”ב וקנדה בתור הפרפל דוג באד (Purple Dog Bud).

One thought on “החזקים שבחזקים: עשרת תפרחות T20\C4 המובילות לחודש יולי

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) אומר:

    תטא חלש מאוד ביחס לאופל
    הכי טוב אתרוג ואופל וטיל תכלת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן