זן השבוע: בל (Bell)


הכירו את בל של קנאשור. בל הוא שחקן אינדור מקומי שמצטרף למדף הסאטיבות עתירות ה-THC. למרבה ההפתעה, זה לא הפריע לו לפלס מקום מכובד בטבלת המכירות. לפי דיווחי המטופלים, זן הסאטיבה מורגש בכל הגוף ומשרה השפעה ארוכת טווח עם אפקט מרגיע ומשכך. 

היסטוריה

בל הוא זן סאטיבה T20\C4 מבית קנאשור שגודל במתקן האינדור הייחודי של קנערבה במושב צופר שבדרום הארץ. אבל אם נעקוב אחר ההיסטוריה שלו רחוק יותר, נגלה שלזן בל יש זן מקור ייחודי: קולומביאן גולד (Colombian Gold). מדובר בגנטיקת בר שהתגלתה בהרי סנטה מרתה בקולומביה, הובאה לארה”ב ומשם הופצה לשאר העולם.

השיווק של בל בישראל החל בקיץ 2020, עונה שהיוותה קפיצת מדרגה משמעותית בתחרות בקטגוריית T20\C4, בעיקר בזכות מוצרים מיובאים. לתוך התחרות הזו נכנסת קנאשור עם סדרת ‘אינדור’ המורכבת מגנטיקות שטופחו במתקני גידול סגורים – כמו בל מחוות קנערבה. תגובות המטופלים היו חיוביות: סאטיבה ישראלית שנותנת פייט לזני היבוא, במיוחד מבחינת איכות הגידול.

נראות

מדובר בסאטיבה לטינית פראית שנוטה לייצר פרחים אווריריים ומבנה צמח גבוה. שיטות גידול אינדור יכולות להשפיע על המבנה קצת ולשלוט בו, אך אין לצפות לפרחים קשיחים ודחוסים במיוחד. התפרחת מעוטרת בגווני ירוק וזהוב עשירים. שערות העלי כתומות מאוד, ומחזקות את הגוון המוזהב של התפרחת. יש נוכחות עשירה של טריכומות על הפרחים.

קנבינואידים, טרפנים

כאמור, בל היא סאטיבה בקטגוריית T20\C4, וככזו היא מבטיחה ומקיימת בין 16%-24% THC ועד 5.5% CBD. עם זאת, ריכוז ה-THC בבל נע בחודשים האחרונים בין 18%-23% – והביקורות נעו ונדו בהתאם. אצוות עתירות THC קיבלו ביקורות טובות בקנאליסט וברשתות החברתיות, כאשר אצוות מתונות יותר זכו לביקורות שלילית. 

מבחינת טרפנים, לא נמסר מידע על ריכוז טרפנים מקנאשור או קנערבה, אך ניתן לשער מהם מהידוע לנו זן המקור. קולומביאן גולד עשיר בעיקר ביומולין, קריופילין ומירסן. המירסן מכתיב את הבסיס האדמתי בטעם התפרחת, יומולין מעשיר אותו עם תווים עציים וקריופילן מקפיץ את החוויה עם קצת פלפל. ארומה התפרחת מזכירה ניחוח מאסק אדמתי. 

שימוש מומלץ

בל הוא זן סאטיבה טהור יחסית, וככזה הוא מומלץ לשימוש יום. השפעתו מרגיעה את השרירים ולא פוגעת בריכוז, דבר שעוזר לתפקוד שגרתי בשעות היום. זן המקור – קולומביאן גולד – מפורסם בסיוע שלו בהתמודדות עם חרדות, דיכאון, כאבים ואפילו הפרעות קשב וריכוז.

למאדים שבינינו: חוץ מיומולין שמתאדה כבר ב-106 מעלות, ה-THC והטרפנים הדומיננטיים בבל יתאדו בטווח הטמפ’ שבין 157 ל-165 מעלות צלזיוס. תיהנו!

לסיכום

בל היא תפרחת סאטיבה ישראלית מבית קנאשור בגידול אינדור ייחודי של חברת קנערבה. בל היא בין התפרחות היחידות המיוצרות כאן ונותנת פייט אמיתי לזני היבוא שהשתלטו על מדף סאטיבות T20\C4 בקיץ 2020. גנטיקת בל נולדה בג’ונגלים הלחים בהרי סנטה מרתה בקולומביה, וככזו היא מאופיינת בפרחים אווריריים ובאופי סאטיבה ניכר. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן