5 זנים מומלצים לגירוי ועידוד תיאבון


לצריכת קנאביס יש השפעה מוכחת על תחושת הרעב והתיאבון. האפקט הזה מחזיק בפוטנציאל רפואי למתמודדים עם הפרעות אכילה ובעיות עיכול. צריכת קנאביס אפילו יכולה לעזור עם ירידת התיאבון הנפוצה בטיפול במחלות אונקולוגיות. הכירו חמישה זנים מומלצים לגירוי התיאבון בשוק הקנאביס הרפואי בארץ.

האחראי המרכזי לאפקט הגברת התיאבון הוא THC. הקנבינואיד המפורסם מפעיל קולטני CB1 שפזורים ברחבי הגוף, ובין היתר גם במעיים ובמערכת העיכול. גירוי זה גורם להפרשת גרלין (Ghrelin), הורמון שהמוח מפרש כסימן לכך שהגיע הזמן לחפש ארוחה. גירוי כזה של תחושת התיאבון יכול לעזור בטיפול בהפרעות אכילה ועיכול ובמצבי היעדר רעב הנפוצים בהתמודדות עם מחלות כרוניות וטיפולים במחלות אונקולוגיות. 

הרשת מלאה במידע על זנים מומלצים במיוחד לעידוד תיאבון, אבל המידע לא תמיד מדויק או רלוונטי למטופלים. ברשימה הבאה נפרט את חמשת התפרחות הזמינות והמומלצות ביותר לגירוי ועידוד תיאבון, מתוך ההיצע הקיים בשוק הקנאביס הרפואי בישראל.

תבור – אינדיקה T15\C3 מבית פארמוקן, גידול מקומי בחממות

תפרחות קנאביס תבור אינדיקה T15C3

זן תבור של פארמוקן הוא זן אינדיקה T15\C3 ותיק המתאים לשימוש לילה. הזן מומלץ בעיקר למצבי דיכאון, אינסומניה, מיגרנות וכאבים כרוניים אך יש לו השפעה חיובית גם על מצבי חוסר תיאבון. גולשים מדווחים שהתפרחת עוצמתית, בערך כמו תפרחת T20 ממוצעת. כמו כן, מטופלים מדווחים על טעמים וארומות משובחים.

אלסקה – סאטיבה T15\C3 מבית תיקון עולם, גידול מקומי בחממות

זן אלסקה של תיקון עולם הוא סאטיבה T15\C3 המתאים לשימוש יום. הזן הינו גלגול של גנטיקת האלסקה המקורית של החברה, אך בוצעו בו שינויים מאז הרפורמה. כיום, אלסקה הוא זן סאטיבה דומיננטי שמרגיע, מעורר, ועוזר להגביר תחושת תיאבון. אופציה מומלצת לטיפול בסרטן ובקרוהן.

ג’ין גאי – סאטיבה T20\C4 מבית BOL (שאיפה לחיים), גידול קנדי ע”י 7ACRES  בחממות

תפרחות קנאביס ג’ין גאי סאטיבה T20C4

שחקן החוץ הראשון ברשימה הוא ג’ין גאי, סאטיבה T20\C4 של 7ACRES. הזן מיובא לישראל על ידי שאיפה לחיים (BOL), ומשווק תחת המותג טרו-ורה (Truverra). ג’ין גאי הוא גנטיקה עם מקור אמריקאי קלאסי (ווייט ווידו). הזן מספק השפעה משככת כאבים ומעוררת תיאבון ומוצלח מאוד בקרב חולי סרטן ופיברומיאלגיה מסביב לעולם. 

גורילה גלו – אינדיקה T20\C4 מבית קנדוק, גידול קנדי ע”י Tilray במתקן אינדור

משחקן חוץ אחד לשני – המקום השני ברשימת הזנים המומלצים לעידוד תיאבון הוא גורילה גלו מבית קנדוק. גורילה גלו הוא זן אינדיקה T20\C4 דומיננטי שטופח במתקני האינדור של חברת Tilray בקנדה. התפרחת עשירה בפרופיל קנבינואידי וטרפינואידי עשירים, ומומלצת מאוד לשיכוך כאבים ולהגברת תחושת תיאבון.

כרמל – סאטיבה T15\C3 מבית פארמוקן, גידול מקומי בחממות

תפרחות קנאביס כרמל סאטיבה T15C3

זן כרמל, התפרחת המומלצת ביותר להגברת תיאבון מגיעה מאחד הזנים המוצלחים בקטגוריית T15\C3 כולה. כרמל הוא אחד הזנים הוותיקים של פארמוקן, יש לו השפעה מעוררת שמסייעת לריכוז, מפיגה לחץ, וחשוב מכל מגבירה תיאבון. עשורים של טיפוח הגנטיקה המסוימת הזו יצרו זן עם נראות, השפעות, טעמים וארומות אחידים מאוד שלא מאכזבים את המטופלים. 

לסיכום, ראוי לציין את כרמל של פארמוקן, גנטיקה מקומית שקוטפת שבחים כבר כמה שנים. כמו כן מעניין להתייחס לעובדה ששניים מתוך חמישה זנים מגיעים מקנדה, ואחד מהם אפילו טופח במתקן אינדור (גידול פנים). כאמור, הרשת מלאה במידע על זנים מומלצים לעידוד תיאבון, אבל המידע לא מותאם למטופל המקומי. עם זאת, לאחר סקירה זו ניתן לראות שגם שוק הקנאביס הרפואי בישראל רווה בתפרחות שיעשו את העבודה. 

לעוד מוצרי הקנאביס המומלצים לעידוד תיאבון בקטגוריות השונות לחצו כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן